yandex

تاثیر شبکه های اجتماعی در خدمات سئو سایت

تاثیر شبکه های اجتماعی در خدمات سئو سایت

تاثیر شبکه های اجتماعی در خدمات سئو سایت

در این مقاله به قدرت و تاثیر شبکه های اجتماعی در خدمات سئو سایت و بهینه سازی وب سایت، تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت، شبکه های اجتماعی موثر در سئو، سئو شبکه اجتماعی و طراحی سایت و معرفی چند شبکه اجتماعی پرطرفدار پرداخته میشود.

همانطور که مستحضر هستید وضعیت سئو از چند سال گذشته تا امروز تغییرات زیادی داشته است. تا آنجایی که بروزرسانی الگوریتم های گوگل به افزایش تاثیر محتوا روی سئو ختم شده است.

حدود سال 2010 میلادی! زمانی که زمزمه‌های تاثیر سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی یا Social Signals بر رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها شنیده می‌شد.آن زمان برخی متخصصین سئو، مقالاتی مرتبط با تاثیر شبکه‌های اجتماعی در خدمات سئو و هزینه بهینه سازی وب سایت منتشر کردند. در آن زمان این سوال مطرح بود که آیا موتورهای جستجوی رایج از شبکه‌های اجتماعی برای رتبه‌بندی نتایج جستجو استفاده می‌کنند؟

فیس‌بوک توسط گوگل استفاده نمی‌شد. اما در مقابل آن، توئیتر، به عنوان یکی از راه‌های لینک سازی شناخته شد. در نتیجه، توئیتر از آن زمان مورد توجه وب‌سایت‌ها و کسب و کارهای اینترنتی مانند طراحی وبسایت شرکتی، طراحی سایت پزشکی، طراحی وبسایت رستوران و ... قرار گرفت.

 

تاثیر شبکه های اجتماعی در خدمات سئو و بهینه سازی وب سایت

 

دوستای همراه همیشگی شرکت طراحی سایت ساپرن محتوی مناسب که بطور منظم در رسانه های اجتماعی منتشر میشوند، میتوانند در عملیات بازاریابی همه محتواها تفاوت عمده ای ایجاد کند. وقتی شما از این موضوع اطلاع داشته باشید که پستهای شما در شبکه های اجتماعی میتوانند توسط موتورهای جستجو بررسی و فهرست شود، همه چیز بهتر انجام خواهد شد. اما این موضوع به این معنا نیست که هر پستی میتواند راهی را به فهرست بزرگ گوگل باز کند. بلکه باید این مطالب به اندازه کافی مرتبط باشد تا توسط افرادی که جستجو میکنند در مطالب شبیه مشابه آن پیدا شود. 

همچنین رسانه های اجتماعی میتوانند به شما کمک کنند که محتوای وبسایتتان سریعتر فهرست بندی شوند، چون موتورهای جستجو میدانند که چطور و چگونه با رسانه های اجتماعی رفتار کنند. اگر پست شما توجه زیادی از فیسبوک یا توییتر دریافت کند، در نهایت سرعت در فهرست قرار خواهد گرفت در واقع موتورهای جستجو این توانایی را دارند که بعضی از محتواها را براحتی پیدا کنند. 

 

تاثیر شبکه های اجتماعی در خدمات سئو و بهینه سازی وب سایت چگونه است؟

 تاثیر شبکه های اجتماعی در خدمات سئو و بهینه سازی وب سایت به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در رتبه‌بندی سایت‌ها در موتورهای جستجو است. تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو و بهینه سازی سایت بصورت مستقیم ناشی از عوامل زیر است:

  • تعداد افرادی که برند شما را در فیس‌بوک لایک می‌کنند

  • تعداد اشتراک‌ گذاری در فیس‌بوک

  • تعداد فالوئرهای توئیتر

  • تعداد توئیت هایی که نام تجاری شما را منشن کرده یا لینک وب‌سایت شما را در آن قرار می‌دهند.

 

تاثیر شبکه های اجتماعی در خدمات سئو سایت

 

تاثیر شبکه های اجتماعی در خدمات سئو سایت بصورت غیرمستقیم نیز از عوامل زیر حاصل می‌شود:

  • افزایش Inbound Link ناشی از بازدید بیشتر و آگاهی کاربران از نام تجاری شما

  • افزایش نظرات مثبت ناشی از رضایت بیشتر مشتریان یا کاربران

  • کاهش نرخ بانس ریت، افزایش مدت زمان ماندن کاربر در سایت و بازدید دوباره از وب‌سایت شما

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز مطالعه فرمایید :

ایجاد بک لینک جهت خدمات سئو سایت

 

عزیزانم سئو شبکه اجتماعی نیاز به یک برنامه ریزی و اصول دارد که چند تا مورد را در نظر بگیرید.

  • مخاطبان و سلیقه آنها و همچنین محل جغرافیای آنها را بشناسید.

  • استراتژی بازاریابی و محصول خود را بشناسید و همان را در شبکه اجتماعی دنبال کنید. مثلا برتری شما نسبت به رقبایتان چیست؟ گروه مشتریان شما کدام است؟

  • در همه پروفایل های خود (تلگرام، اینستاگرام، لینکدین و…) اطلاعات تماس خود را قرار دهید.

  • درباره کلمات کلیدی کسب و کار خود تحقیق کنید و تحقیق کلمات کلیدی را با دقت انجام دهید.

  • حتما از هشتگ و تگ های مرتبط و داغ در پست ها استفاده کنید.

  • زمان بندی، شبکه های اجتماعی مختلف در هر زمان ترافیک متفاوتی دارند. پس لازم است نسبت مخاطب خود و شبکه اجتماعی به هر یک در زمانی خاص پست بگذارید.

  • تهیه محتوای با کیفیت و اورجینال و غیر تکراری که برای کاربر ارزش تولید کند.

  • طراحی محتوا، در هر شبکه اجتماعی نسبت به امکانات و قدرت ابزار و انتظار کاربر می بایست مطالب را متناسب طراحی نمود. مثلا: استفاده از تصاویر و ویدئو در اینستاگرام خیلی بیشتر مطلوب است تا انواع دیگر.

  • بین پست های سرگرمی و پست های کسب و کار خود تعادل برقرار کنید همه می دانند که پست های سرگرمی در هر جایی طرفدار دارند، اما شما می بایست مراقب برند و هویت شبکه مجازی خود باشید.

  • از کسب و کار خود کمی فراتر روید و مطالبی عمومی تر در مورد محصول یا سرویس و صنعت خود ارائه دهید. شاید لازم باشد گاهی محصولات خود را با دیگر محصولات مقایسه کنید یا اطلاعات بیشتری به مشتریان بدهید.

  • در دسترس قرار دادن لینک های وب سایت و سایر شبکه های اجتماعی. این کار را بطور متقابل برای همه شبکه ها و وب سایت انجام دهید.

  • کیفیت محتوا را قربانی کمیت نکنید. این کار باعث می شود که فالوئر یا دنباله رو های شما در شبکه های مجازی خیلی زود از شما خسته شوند.

  • قرار دادن دکمه یا لینک برای به اشتراک گذاشتن مطالب.

  • فراهم کردن امکان رای دهی در صورت امکان.

  • استفاده بجا از نام برند و لوگوی شرکت.

  • دعوت بازدیدکنندگان به تبادل نظر .

  • به سوالات فالوئر های خود پاسخ دهید.

  • دادن هدیه یا امتیاز ویژه به اعضای شبکه های مجازی خود.

  • هشتگ جدید بسازید و روی آن در شبکه های مجازی مختلف کار کنید.

  • تعداد اعضای خود را با تبادل لینک و تبلیغ متقابل گسترش دهید.

  • در آخر همیشه روند کار را تحلیل کنید برای مثال: پست های پر طرفدار، زمان های پر بازدید، نظرات کاربران و حتی فعالیت های رقیبانتان.

 

شبکه های اجتماعی موثر در بهینه سازی سایت

 

شبکه های اجتماعی موثر در بهینه سازی سایت و معرفی چند شبکه پرطرفدار

 

شبکه تلگرام یکی از پر کاربر ترین ها در ایران است، با وجود محدودیت برای استفاده از فیسبوک، توئیتر و YouTube کاربران ایرانی بیشتر جذب این شبکه شده اند. تلگرام به علت گستردگی و تنوع کاربران برای تبلیغ فضای مناسبی می باشد. در ادامه می توانید چند نکته را در پست های تلگرام خود استفاده کنید که خدمتتان عرض میکنم.

  1. در طراحی محتوا سعی کنید که محتوای شما یک شکل باشد. ساختارهایی را در نظر گرفته و سعی کنید نسبت به نوع پست خود همیشه از آنها استفاده کنید. ساختار هایی برای: متن، لینک ها، عکس و غیره.

  2. سعی کنید مطالب را به سایت خود پیوند دهید تا بازدید از سایت شما بالا رود.

  3. بین لینک ها فاصله گذاری کنید تا کلیک کردن بر روی آنها آسان تر باشد.

  4. استفاده از عکس و ویدئوهای جذاب. سعی کنید حجم عکس ها و ویدئو ها خیلی زیاد نباشد. در صورت نیاز حجم آنها را کم کنید. سایز 640*640 پیکسل برای عکس های می تواند مناسب باشد.

  5. اگر ویدئوی در وب سایت خود دارید می توانید مقداری از آن را در تلگرام به اشتراک گذاشته و ما بقی را با لینک به به وب سایت خود ارجاع دهید.

  6. از لوگوی خود در پست ها و عکس پروفایل استفاده کنید.

  7. تیتر جذاب و متن کوتاه تهیه کنید. مطالب می بایست جذاب بوده و همچنین کوتاه باشند تا شانس بیشتری برای خوانده شدن پیدا کنند.

  8. لینک سایت و کانال خود را در پروفایل و پست های خود قرار دهید.

  9. در صورت حرفه ایی شدن می توانید یک ربات اختصاصی تلگرام هم طراحی کنید.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز مطالعه فرمایید :

دلایل برتری طراحی سایت اختصاصی از نمونه وردپرسی

 

تاثیر اینستاگرام در خدمات سئو وب سایت

 

  • تاثیر اینستاگرام در خدمات سئو وب سایت

اینستاگرام بخاطر ارائه محتوای ویدئو رقیب اصلی توئیتر در غرب حساب می شود. این شبکه بیش از 700 میلیون کاربر فعال در دنیا دارد. اینستاگرام هم خوشبختانه در میان کاربران ایرانی پر طرفدار است. شما می توانید با استفاده از این شبکه به مشتریان و کاربران بیشتری دست یابید و همچنین با لینک دادن به وب سایت خود بازدید آن را بالا ببرید.

  1. اکانت اینستاگرام خود را به فیسبوک متصل کرده سعی کنید این دو را با هم گسترش دهید.

  2. از هشتگ های معروف و مرتبط و داغ با هم استفاده کنید.

  3. دیگران را به پست خود تگ کنید.

  4. اینستاگرام جای خلاقیت است پس سعی کنید محتویات جالب و خلاقانه تهیه کنید. حتی اگر لازم است از یک متخصص کمک بگیرید.

  5. اگر ویدئوی در وب سایت خود دارید می توانید مقداری از آن را در اینستاگرام به اشتراک گذاشته و ما بقی را با لینک به تلگرام یا وب سایت خود ارجاع دهید.

  6. فالوئر های خود را فالو کنید. شاید این کار زیاد متداول نباشد اما با این کار از دنیا و علایق آنها بیشتر خواهید دانست.

  7. در فالو کردن پیش دستی کنید. سعی کنید دیگران را بطور تصادفی و یا با هدف گذاری فالو کنید.

  8. شما هم برای کسانی که فالو می کنید کامنت بگذارید و در بحث ها شرکت کنید.

  9. از عکس ها و ویدئو های با کیفیت استفاده کنید. در صورت نیاز کیفیت آنها را با فیلتر های نرم افزاری تغییر دهید.

  10. در استفاده از فیلتر های اینستاگرام یا از یک فیلتر خاص افراط نکنید. این فیلتر ها بعلت متداول بودن برای کاربران تکراری و خسته کننده می شوند.

  11. کاری کنید که فالوئر های شما کامنت بگذارند. این کامنت می تواند یک تشکر، تشویق یا یک سوال باشد. این باعث می شود که سایر کاربران خود را وارد بازی کرده و علاوه بر تقویت ارتباط به نوعی تولید محتوا کنید.

  12. از مشتریان خود بخواهید که برای شما عکس بفرستند و عکس های آنها را به اشتراک گذاشته و برای این کار به آنها جایزه داده یا تخفیف قائل شوید.

  13. از ابزار های آنالیز اینستاگرام و فیسبوک استفاده کنید. این ابزار ها می توانند به شما بینش خوبی درباره بازدهی فعالیت های تان به شما بدهند.

  14. برای ارتباط بهتر عکس ها و ویدئوهایی از پشت صحنه کار، کارمندان و مدیران در اینستاگرام خود قرار دهید. این کار هم برای مشتریان و هم برای کارمندان شما با ارزش است.

  15. سایر برند ها را نیز فالو کنید. برای اینکار از Statigram برای یافتن هشتگ ها و برندها فعال در اینستاگرام استفاده کنید.

  16.   تاثیر توییتر و تعداد توییت‌ در بهینه سازی وب سایت

شبکه اجتماعی توییتر که به عنوان یک شبکه اجتماعی قوی برای اشتراک گذاری متن‌های کوتاه ۱۴۰ کاراکتری می‌باشد بیش از ۱۰ سال است که از تاریخ تاسیس آن می‌گذرد و پس از افزایش قدرت این شبکه اجتماعی در عرصه وب درست از سال ۲۰۱۵ طی تغییراتی که بین گوگل و توییتر اتفاق افتاد ارزش بک‌لینک‌های ثبت شده در این شبکه اجتماعی بیشتر از گذشته شد.

بنابراین هرچه تعداد توییت‌های ارسالی بین کاربران مختلف و لینک دادن آن به وبسایت شما بیشتر و بیشتر شود ارتباط نزدیکی با افزایش رنکینگ شما خواهد داشت و تغییر محسوسی در خدمات سئو وب سایت شما خواهد گذاشت.

 

تاثیر گوگل پلاس بر سئو سایت

 

  • تاثیر لینکدین بر سئو سایت

لینکدین بزرگترین شبکه مشاغل با نزدیک بر 500 میلیون کاربر و با بیش از 10 میلیون فرصت شغلی در سطح جهان می باشد. این سایت خود را به یک پلت فرم انتشار محتوا نیز تبدیل کرده است و از سال 2012 محتویات آن در موتور جستجوی گوگل نمایش داده می شود.

لینکدین می تواند یکی از مهم ترین و واجب ترین حساب کاربری شما می باشد، این شبکه در بین صاحبان مشاغل پر طرفدار است. این حساب کاربری شما را حرفه ایی تر و با اعتبار معرفی می کند و این شبکه می تواند کاربران زیادی را به وب سایت شما راهی کند و از آنجایی که گوگل محتویات این شبکه اجتماعی را در نتایج جستجو نمایش می دهد در واقع می توانید با تولید مقاله و بک لینک ها به سئوی وب سایت خود کمک بزرگی کنید.

 

  • اشتراک گذاری تصاویر در flicker و pinterest

این دو شبکه اجتماعی در زمینه اشتراک گذاری تصاویر فعالیت دارند که می‌توانید از انها برای اشتراک گذاری تصاویر وبسایت خود استفاده کنید. خوب اما چرا تا وقتی اینستا گرام هست چرا اشتراک گذاری تصاویر در flicker و pinterest؟

در پاسخ  باید گفت که همانطور که می‌دانید با گذاشتن لینک در اینستاگرام لینک‌های ثبت شده لینکدار نشده و صرفا یک متن هستند اما دو شبکه اجتماعی ذکر شده بر خلاف ان بوده و می‌توانید برای هر تصویر خود یک لینک یا تگ تعیین کنید.

ارسال نظر

محاسبه قیمت طراحی سایت
هزینه سئو سایت
درخواست مشاوره